35MM FILM: Jaroslav Kučera Zblízka + Sedmikrásky

35MM FILM: Jaroslav Kučera Zblízka + Sedmikrásky

35 mmČV12
Režie:Věra Chytilová
Hrají:Jitka Cerhová, Ivana Karbanová, Jan Klusák, Václav Chochola
Délka:130 minut
Žánr:Komedie

FILMOVÉ LÁHŮDKY SERVÍROVANÉ Z 35MM FILMU!

Režie: Věra Chytilová  •  Scénář: Věra Chytilová, Ester Krumbachová  •  Námět: Pavel Juráček  •  Scénografie: Ester Krumbachová  •  Kamera: Jaroslav Kučera  •  Hudba: Jiří Šust  •  Hrají: Jitka Cerhová, Ivana Karbanová, Jan Klusák, Václav Chochola

PRAVIDELNÉ PROJEKCE Z 35MM FILMOVÝCH KOPIÍ NA DLABAČOVĚ!

Výběr kultovních filmů ze zlatého fondu (zatím) československé kinematografie.

Jako předfilm uvádíme dokumentární snímek JAROSLAV KUČERA ZBLÍZKA - Všichni známe tituly jako Až přijde kocour, Démanty noci, Sedmikrásky, Všichni dobří rodáci, Adéla ještě nevečeřela, ale málokdo ví, že na jejich úspěchu má klíčový podíl kameraman Jaroslav Kučera (1929-1991). Tvůrci filmu (Jakub Felcman a Tomáš Michálek) vyzvali jeho spolupracovníky, rodinné příslušníky a znalce jeho rozsáhlého díla, aby se pokusili vystihnout jedinečnost Kučerova přínosu české i světové kinematografii. Zároveň nám umožní nahlédnout do veřejnosti neznámé experimentální tvorby.

CELULOIDOVÉ FILMOVÉ LAHŮDKÁŘSTVÍ UVÁDÍ: SEDMIKRÁSKY

Jedním z nejoceňovanějších titulů československé nové vlny šedesátých let dodnes zůstává druhý celovečerní režijní projekt Věry Chytilové. Také ve filmografii sedmatřicetileté autorky představují Sedmikrásky (1966) nestárnoucí, živé dílo, ke kterému se mohou vracet další generace diváků. Nadčasovost provokativní morality o dvou dívkách, které se rozhodnou být zkažené stejně jako svět kolem nich, se totiž vymyká konkrétní sociálně-politické realitě, ve které film vznikal. Marie I a Marie II si nedělají starosti s tradiční morálkou a slušností a radostně balamutí muže, které přitahuje jejich provokativně bezstarostný půvab – většinou starší pány. Ziskuchtivost modelových hrdinek se ovšem týká stejně tak peněženek omámených mužů jako možnosti užít si (jakoukoli) zábavu. Jediným měřítkem je hra „vadí/nevadí“, v níž se ovšem obě Marie s furiantskou zaslepeností posouvají dál a dál. Jejich „zkaženost“ ovšem – jak v závěru připomíná moralistka Chytilová – působí v kontextu katastrof moderního světa jen jako nevinná rebelie. Navzdory tomu jsou protagonistky Sedmikrásek (v podání nehereček Jitky Cerhové a Ivany Karbanové) dráždivě hravou demonstrací ženské nespoutanosti, ladící s dobovými feministickými trendy. Dvě Marie současně představují – byť v extrémní verzi – chytilovské ženské postavy, které bojují o sebeprosazení v mužském světě. Zapadají tak mezi hrdinky civilního diptychu O něčem jiném (1963), Hry o jablko (1976) či Pastí, pastí pastiček (1998). Výjimečnost Sedmikrásek po významové i formální stránce je výsledkem těsné spolupráce Chytilové, výtvarnice a spoluscenáristky Ester Krumbachové a kameramana Jaroslava Kučery. „Nebezpečnost“ filmu vynikla až po sestřihu, takže snímek – ceněný domácí odbornou kritikou i na mezinárodní festivalové scéně – se setkal ze strany oficiálních míst s ostrou kritikou a cenzurou (byl jedním z titulů, o kterých se diskutovalo až v parlamentu a které posléze skončily v pomyslném normalizačním trezoru).

Délka: 130 min

Rok výroby: 1966

Země původu:

  • Česká republika

FILMOVÉ LÁHŮDKY SERVÍROVANÉ Z 35MM FILMU!

Režie: Věra Chytilová  •  Scénář: Věra Chytilová, Ester Krumbachová  •  Námět: Pavel Juráček  •  Scénografie: Ester Krumbachová  •  Kamera: Jaroslav Kučera  •  Hudba: Jiří Šust  •  Hrají: Jitka Cerhová, Ivana Karbanová, Jan Klusák, Václav Chochola

PRAVIDELNÉ PROJEKCE Z 35MM FILMOVÝCH KOPIÍ NA DLABAČOVĚ!

Výběr kultovních filmů ze zlatého fondu (zatím) československé kinematografie.

Jako předfilm uvádíme dokumentární snímek JAROSLAV KUČERA ZBLÍZKA - Všichni známe tituly jako Až přijde kocour, Démanty noci, Sedmikrásky, Všichni dobří rodáci, Adéla ještě nevečeřela, ale málokdo ví, že na jejich úspěchu má klíčový podíl kameraman Jaroslav Kučera (1929-1991). Tvůrci filmu (Jakub Felcman a Tomáš Michálek) vyzvali jeho spolupracovníky, rodinné příslušníky a znalce jeho rozsáhlého díla, aby se pokusili vystihnout jedinečnost Kučerova přínosu české i světové kinematografii. Zároveň nám umožní nahlédnout do veřejnosti neznámé experimentální tvorby.

CELULOIDOVÉ FILMOVÉ LAHŮDKÁŘSTVÍ UVÁDÍ: SEDMIKRÁSKY

Jedním z nejoceňovanějších titulů československé nové vlny šedesátých let dodnes zůstává druhý celovečerní režijní projekt Věry Chytilové. Také ve filmografii sedmatřicetileté autorky představují Sedmikrásky (1966) nestárnoucí, živé dílo, ke kterému se mohou vracet další generace diváků. Nadčasovost provokativní morality o dvou dívkách, které se rozhodnou být zkažené stejně jako svět kolem nich, se totiž vymyká konkrétní sociálně-politické realitě, ve které film vznikal. Marie I a Marie II si nedělají starosti s tradiční morálkou a slušností a radostně balamutí muže, které přitahuje jejich provokativně bezstarostný půvab – většinou starší pány. Ziskuchtivost modelových hrdinek se ovšem týká stejně tak peněženek omámených mužů jako možnosti užít si (jakoukoli) zábavu. Jediným měřítkem je hra „vadí/nevadí“, v níž se ovšem obě Marie s furiantskou zaslepeností posouvají dál a dál. Jejich „zkaženost“ ovšem – jak v závěru připomíná moralistka Chytilová – působí v kontextu katastrof moderního světa jen jako nevinná rebelie. Navzdory tomu jsou protagonistky Sedmikrásek (v podání nehereček Jitky Cerhové a Ivany Karbanové) dráždivě hravou demonstrací ženské nespoutanosti, ladící s dobovými feministickými trendy. Dvě Marie současně představují – byť v extrémní verzi – chytilovské ženské postavy, které bojují o sebeprosazení v mužském světě. Zapadají tak mezi hrdinky civilního diptychu O něčem jiném (1963), Hry o jablko (1976) či Pastí, pastí pastiček (1998). Výjimečnost Sedmikrásek po významové i formální stránce je výsledkem těsné spolupráce Chytilové, výtvarnice a spoluscenáristky Ester Krumbachové a kameramana Jaroslava Kučery. „Nebezpečnost“ filmu vynikla až po sestřihu, takže snímek – ceněný domácí odbornou kritikou i na mezinárodní festivalové scéně – se setkal ze strany oficiálních míst s ostrou kritikou a cenzurou (byl jedním z titulů, o kterých se diskutovalo až v parlamentu a které posléze skončily v pomyslném normalizačním trezoru).

Rok výroby: 1966

Země původu:

  • Česká republika

___________________________

KINO - DIVADLO - KAVÁRNA

Bělohorská 24, 169 01 Praha 6 - Břevnov

POKLADNA

(půl hodiny před každým představením)
tel.: 233 102 991
pokladna@dlabacov.cz

KAVÁRNA

PONDĚLÍ - PÁTEK 15:00 - 23:00
SOBOTA 12:00 - 23:00
NEDĚLE 12:00 - 21:00
kavarna@dlabacov.cz

PRODUKCE

info@dlabacov.cz

PRONÁJMY

tel.: 724 391 717
pronajmy@dlabacov.cz

KABINA / TECHNIKA

tel.: 233 102 992 / 731 937 729
technika@dlabacov.cz

DOPRAVA / MHD

MALOVANKA
Tramvaj 22, 23, 25 a 97 / Bus 143 a 149

GPS: 50°5’8.237″N, 14°22’45.709″E

Pro lepší přizpůsobení obsahu pro Vás, bezpečnosti, měření statistik návštěvnosti a lepší zpětné vazbě tento web používá cookies. Klikáním a navigováním po stránce souhlasíte s tím, že sbíráme o Vás anonymní informace přes cookies. Více informací o používání cookies na naší stránce najdete zde.